Ukratko navesti rezultate analize postojećeg stanja područja koje se namjerava zahvatiti propisom. Prilikom analize postojećeg stanja koriste se relevantni podaci i rezultati praćenja provedbe propisa ukoliko postoji propis odgovarajućeg sadržaja u istom području i dio je važećeg zakonodavstva RH. Prilikom utvrđivanja problema izvršite uvid u ispunjeni obrazac Prethodne procjene u dijelu koji se odnosi na problem.
Upute za opisivanje problema.
Kratko i jasno opišite prirodu problema uz potporu relevantnih statističkih trendova ili drugih relevantnih izvora podataka; navedite uzroke problema tj. temeljno ishodište nastalog problema; odredite razmjere problema, navodeći točne brojke ondje gdje je to moguć;
navedite tko je najviše pogođen, odnosno zahvaćen problemom (koji dio stanovništva, koji gospodarski sektor/područje, koje područje zaštite okoliša i dr.)
gjhkjlkčl
Na temelju utvrđenog problema, ukratko navedite cilj/eve koji želite postići kako bi riješili utvrđeni problem, odnosno utjecali na njegovo rješavanje.
Prilikom utvrđivanja cilja/eva bitno je uzeti u obzir SMART kriterije:
Specific (specifični)
Measurable (mjerljivi)
Achievable (ostvarivi)
Realistic (realistični)
Time-dependent (vremenski ograničeni)
Prilikom utvrđivanja cilja/eva izvršite uvid u ispunjeni obrazac Prethodne procjene u dijelu koji se odnosi na cilj.
hfgjhkjlčl
Prilikom utvrđivanja mogućih opcija za rješavanje problema i postizanje cilja, potrebno je izraditi najmanje dva prijedloga koja se odnose na nenormativno rješenje i najmanje dva prijedloga mogućih normativnih rješenja, koji mogu dovesti do utvrđenog to jest zadanog cilja.
Kod utvrđivanja nenormativnog rješenja, obvezno je navesti opciju "ne poduzimati ništa". Na taj način utvrđuje se stanje koje će se, sudeći po trendovima, nastaviti i dalje bez poduzimanja daljnjih koraka od strane stručnog nositelja. U slučaju važećeg propisa, opcija "ne poduzimati ništa" obuhvaća analizu postojećeg stanja od trenutka donošenja tog propisa.
Drugi prijedlog nenormativnog rješenja odnosi se na opciju rješavanja problema bez donošenja novog ili izmjene postojećeg zakonodavstva. Takvo nenormativno rješenje obuhvaća način rješenja problema unutar strukovnih organizacija odnosno drugih interesnih udruženja. Također, takvo rješenje obuhvaća kampanje, projekte i slične aktivnosti koje mogu u konačnici dovesti do navedenog cilja bez intervencije u zakonodavstvo.
Dva prijedloga normativnih rješenja obuhvaća rješavanje problema i postizanje utvrđenih ciljeva zakonodavstvom. Obvezno navedite i utvrdite normativno rješenje navedeno u Prethodnoj procjeni tj. jedna opcija normativnog rješenja svakako je izrađena teza propis. Drugo normativno rješenje odnosi se na drugi način rješavanja problema kroz donošenje novog odnosno izmjene postojećeg zakondavstva.
3.1. Opcija 1: – ne poduzimati ništa (nenormativno rješenje)
3.2. Opcija 2: - (nenormativno rješenje)
3.3. Opcija 3: - (normativno rješenje)
3.4. Opcija 4: - (normativno rješenje)
Analizirajte značajne koristi i troškove na temelju dostupnih podataka, analiza, izvješća, provedenih neformalnih konzultacija. Svaku tvrdnju potrebno je potkrijepiti informacijama, činjenicama i ostalim dostupnim službenim/statističkim podacima. Analiza svakog troška i koristi može se iznijeti kvantitativno i kvalitativno. Ako postoje brojčani pokazatelji za iznesene tvrdnje potrebno ih je navesti uz obvezno navođenje izvora podataka. Ukoliko nije moguće brojčano potkrijepiti tvrdnje, sažeto i jasno potkrijepite tvrdnje opisno uz navođenje izvore podataka, trendova ili studija slučaja.
Prilikom analize učinaka sažeto:
odredite gospodarske (financijske), društvene koristi i troškove te koristi i troškove zaštite okoliša, odredite i odvojeno procijenite specifične učinke (npr. administrativne troškove, učinak na gospodarske subjekte u sektoru/području, učinak za tržišno natjecanje; učinak na socijalni status građana, zaštitu lokalnog područja okoliša i dr.
Kod fiskalnih učinaka kratko i sažeto navedite očekivane fiskalne učinke na državni proračun koji će se iskazati prema posebnim propisima na PFU obrascu.
U potpitanjima jasno i sažeto iznesite glavne troškove i koristi svih navedenih opcija.
U potpitanjima navedite sažeto i jasno troškove i koristi svake opcije, a detaljnu analizu po potrebi prikažite u prilogu ovog Iskaza.
Savjetovanje se provodi u trajanju od 30 dana, a po potrebi i ovisno o složenosti materije, i duže objavom na internetskoj stranici. Tijekom savjetovanja potrebno je provesti jedno ili više javnih izlaganja materije koja je predmet savjetovanja neposrednim kontaktom s dionicima putem okruglog stola i sl.
Sažetak postupka savjetovanja s javnošću potrebno je iznijeti na jasan način i s točnim datumima početka i završetka savjetovanja, kao i datume provedenog okruglog stola i sl.. Potrebno je navesti broj ukupno zaprimljenih mišljenja, primjedbi i prijedloga koji su pristigli pisanim putem u vrijeme savjetovanja te broj prihvaćenih komentara na Prijedlog Iskaza odnosno na prijedlog propisa. Potrebno je navesti sveukupni broj zaprimljenih mišljenja, primjedbi i prijedloga. Sve se odgovarajuće primjenjuje i na javnu raspravu.
Kratko i sažeto prezentirajte ukupne rezultate provedenog postupka procjene učinaka propisa. Ukratko zaokružite analizu koristi i troškova za sve opcije, imajući u vidu rezultate analize i provedeno savjetovanja. Na temelju svega izloženog u postupku procjene učinaka propisa sažeto preporučite opciju koja dovodi do rješenja za utvrđeni problem tako što donosi najviše ukupnih koristi u odnosu na ukupne troškove opcija.
PREPORUČENA OPCIJA:
Temeljni kriterij za odabir opcije je da ukupne neto koristi premašuju ukupne neto troškove. Preporučena opcija mora se objektivno temeljiti na prethodnoj izvršenoj analizi i prikupljenim podacima.
Za preporučenu opciju potrebno je sažeto navesti kratki pregled postupka provedbe, utvrditi osnovne indikatore za praćenje provedbe (osnovne pokazatelje uspješnosti), utvrditi osnovne indikatore za evaluaciju provedbe. Ukoliko do sada nije bilo dostupnih podataka, odnosno podaci nisu bili cjeloviti ili se nisu prikupljali na dobar način, kroz praćenje provedbe preporučene opcije moguće je utvrditi osnovne indikatore na temelju kojih će se podaci početi prikupljati. Za preporučenu opciju potrebno je sažeto opisati način provedbe opcije, navesti tijela odnosno institucije koje bi provodile opciju. Ključno je predvidjeti tko, na koji način i u kojem vremenskom okviru provodi preporučenu opciju. Sažeto i jasno navedite vremenske rokove provedbe i glavne rezultate provedbe kako bi se omogućilo kontinuirano praćenje provedbe, kao i naknadna evaluacija provedbe opcija.
U prilogu se prilažu važniji dokumenti, analize i rezultati korisni za donositelje odluka. Ako je riječ o opširnijim dokumentima, prilažu se sažeci dokumenta uz navođenje izvora. U priloge se također mogu staviti dokumenti nastali u postupku procjene učinaka propisa. Priloge je potrebno numerirati i ovdje navesti nazive priloga.
Detaljna procjena
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Ime i prezime stručnog nositelja
tdzfgujhk
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Puni naziv propisa
gjhkl
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Mjesto ispunjavanja propisa
gjhkjl
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Datum ispunjavanja propisa
jhklkčč
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Ukratko navesti rezultate analize postojećeg stanja područja koje se namjerava zahvatiti propisom. Prilikom analize postojećeg stanja koriste se relevantni podaci i rezultati praćenja provedbe propisa ukoliko postoji propis odgovarajućeg sadržaja u istom području i dio je važećeg zakonodavstva RH. Prilikom utvrđivanja problema izvršite uvid u ispunjeni obrazac Prethodne procjene u dijelu koji se odnosi na problem. Upute za opisivanje problema. Kratko i jasno opišite prirodu problema uz potporu relevantnih statističkih trendova ili drugih relevantnih izvora podataka; navedite uzroke problema tj. temeljno ishodište nastalog problema; odredite razmjere problema, navodeći točne brojke ondje gdje je to moguć; navedite tko je najviše pogođen, odnosno zahvaćen problemom (koji dio stanovništva, koji gospodarski sektor/područje, koje područje zaštite okoliša i dr.)
gjhkjlkčl
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Na temelju utvrđenog problema, ukratko navedite cilj/eve koji želite postići kako bi riješili utvrđeni problem, odnosno utjecali na njegovo rješavanje. Prilikom utvrđivanja cilja/eva bitno je uzeti u obzir SMART kriterije: Specific (specifični) Measurable (mjerljivi) Achievable (ostvarivi) Realistic (realistični) Time-dependent (vremenski ograničeni) Prilikom utvrđivanja cilja/eva izvršite uvid u ispunjeni obrazac Prethodne procjene u dijelu koji se odnosi na cilj.
hfgjhkjlčl
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Prilikom utvrđivanja mogućih opcija za rješavanje problema i postizanje cilja, potrebno je izraditi najmanje dva prijedloga koja se odnose na nenormativno rješenje i najmanje dva prijedloga mogućih normativnih rješenja, koji mogu dovesti do utvrđenog to jest zadanog cilja. Kod utvrđivanja nenormativnog rješenja, obvezno je navesti opciju "ne poduzimati ništa". Na taj način utvrđuje se stanje koje će se, sudeći po trendovima, nastaviti i dalje bez poduzimanja daljnjih koraka od strane stručnog nositelja. U slučaju važećeg propisa, opcija "ne poduzimati ništa" obuhvaća analizu postojećeg stanja od trenutka donošenja tog propisa. Drugi prijedlog nenormativnog rješenja odnosi se na opciju rješavanja problema bez donošenja novog ili izmjene postojećeg zakonodavstva. Takvo nenormativno rješenje obuhvaća način rješenja problema unutar strukovnih organizacija odnosno drugih interesnih udruženja. Također, takvo rješenje obuhvaća kampanje, projekte i slične aktivnosti koje mogu u konačnici dovesti do navedenog cilja bez intervencije u zakonodavstvo. Dva prijedloga normativnih rješenja obuhvaća rješavanje problema i postizanje utvrđenih ciljeva zakonodavstvom. Obvezno navedite i utvrdite normativno rješenje navedeno u Prethodnoj procjeni tj. jedna opcija normativnog rješenja svakako je izrađena teza propis. Drugo normativno rješenje odnosi se na drugi način rješavanja problema kroz donošenje novog odnosno izmjene postojećeg zakondavstva.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
3.1. Opcija 1: – ne poduzimati ništa (nenormativno rješenje)
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
3.2. Opcija 2: - (nenormativno rješenje)
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
3.3. Opcija 3: - (normativno rješenje)
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
3.4. Opcija 4: - (normativno rješenje)
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Analizirajte značajne koristi i troškove na temelju dostupnih podataka, analiza, izvješća, provedenih neformalnih konzultacija. Svaku tvrdnju potrebno je potkrijepiti informacijama, činjenicama i ostalim dostupnim službenim/statističkim podacima. Analiza svakog troška i koristi može se iznijeti kvantitativno i kvalitativno. Ako postoje brojčani pokazatelji za iznesene tvrdnje potrebno ih je navesti uz obvezno navođenje izvora podataka. Ukoliko nije moguće brojčano potkrijepiti tvrdnje, sažeto i jasno potkrijepite tvrdnje opisno uz navođenje izvore podataka, trendova ili studija slučaja. Prilikom analize učinaka sažeto: odredite gospodarske (financijske), društvene koristi i troškove te koristi i troškove zaštite okoliša, odredite i odvojeno procijenite specifične učinke (npr. administrativne troškove, učinak na gospodarske subjekte u sektoru/području, učinak za tržišno natjecanje; učinak na socijalni status građana, zaštitu lokalnog područja okoliša i dr. Kod fiskalnih učinaka kratko i sažeto navedite očekivane fiskalne učinke na državni proračun koji će se iskazati prema posebnim propisima na PFU obrascu. U potpitanjima jasno i sažeto iznesite glavne troškove i koristi svih navedenih opcija. U potpitanjima navedite sažeto i jasno troškove i koristi svake opcije, a detaljnu analizu po potrebi prikažite u prilogu ovog Iskaza.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Savjetovanje se provodi u trajanju od 30 dana, a po potrebi i ovisno o složenosti materije, i duže objavom na internetskoj stranici. Tijekom savjetovanja potrebno je provesti jedno ili više javnih izlaganja materije koja je predmet savjetovanja neposrednim kontaktom s dionicima putem okruglog stola i sl. Sažetak postupka savjetovanja s javnošću potrebno je iznijeti na jasan način i s točnim datumima početka i završetka savjetovanja, kao i datume provedenog okruglog stola i sl.. Potrebno je navesti broj ukupno zaprimljenih mišljenja, primjedbi i prijedloga koji su pristigli pisanim putem u vrijeme savjetovanja te broj prihvaćenih komentara na Prijedlog Iskaza odnosno na prijedlog propisa. Potrebno je navesti sveukupni broj zaprimljenih mišljenja, primjedbi i prijedloga. Sve se odgovarajuće primjenjuje i na javnu raspravu.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Kratko i sažeto prezentirajte ukupne rezultate provedenog postupka procjene učinaka propisa. Ukratko zaokružite analizu koristi i troškova za sve opcije, imajući u vidu rezultate analize i provedeno savjetovanja. Na temelju svega izloženog u postupku procjene učinaka propisa sažeto preporučite opciju koja dovodi do rješenja za utvrđeni problem tako što donosi najviše ukupnih koristi u odnosu na ukupne troškove opcija. PREPORUČENA OPCIJA: Temeljni kriterij za odabir opcije je da ukupne neto koristi premašuju ukupne neto troškove. Preporučena opcija mora se objektivno temeljiti na prethodnoj izvršenoj analizi i prikupljenim podacima.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Za preporučenu opciju potrebno je sažeto navesti kratki pregled postupka provedbe, utvrditi osnovne indikatore za praćenje provedbe (osnovne pokazatelje uspješnosti), utvrditi osnovne indikatore za evaluaciju provedbe. Ukoliko do sada nije bilo dostupnih podataka, odnosno podaci nisu bili cjeloviti ili se nisu prikupljali na dobar način, kroz praćenje provedbe preporučene opcije moguće je utvrditi osnovne indikatore na temelju kojih će se podaci početi prikupljati. Za preporučenu opciju potrebno je sažeto opisati način provedbe opcije, navesti tijela odnosno institucije koje bi provodile opciju. Ključno je predvidjeti tko, na koji način i u kojem vremenskom okviru provodi preporučenu opciju. Sažeto i jasno navedite vremenske rokove provedbe i glavne rezultate provedbe kako bi se omogućilo kontinuirano praćenje provedbe, kao i naknadna evaluacija provedbe opcija.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
U prilogu se prilažu važniji dokumenti, analize i rezultati korisni za donositelje odluka. Ako je riječ o opširnijim dokumentima, prilažu se sažeci dokumenta uz navođenje izvora. U priloge se također mogu staviti dokumenti nastali u postupku procjene učinaka propisa. Priloge je potrebno numerirati i ovdje navesti nazive priloga.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta