Nakon kreiranja Vaše institucije u bazi podataka i davanja administratorskih ovlasti administratoru, Vaša institucija samostalno nastavlja s radom na način da taj administrator može dodjeljivati različite ovlasti/uloge svim ostalim osobama unutar Vaše institucije. Broj administratora, moderatora i odobravatelja nije ograničen. Bitno je naglasiti kako ipak postoje određena pravila kojih bi se bilo poželjno pridržavati:
Administrator
Administratori su osobe zadužene za funkcioniranje cijelog sustava u Vašoj instituciji. Radi toga pretpostavljamo kako ovu ulogu neće imati velik broj korisnika, ali je ipak potrebno osigurati dovoljne kapacitete u slučaju bolovanja ili odsustva s posla iz nekog drugog razloga. Najbolje bi bilo imenovati 3-4 osobe koje će vršiti ovu funkciju. Administratori bi najtemeljitije trebali proučiti aplikaciju jer su oni prvi izvor informacija ostalim korisnicima unutar Vaše institucije i pokreću sve predmete, a kako je riječ o savjetovanjima, dobra praksa bi bila imenovati kao administratore i koordinatore za savjetovanje te procjenu učinaka propisa.
Moderator
Uloga moderatora bi trebala uključiti znatno veći broj korisnika. Administrator bi trebao samo pokrenuti određeni predmet dok bi moderatori otvarali pojedinačna savjetovanja, odgovarali na komentare i kreirali izvješća. To znači da bi na samim savjetovanjima trebale raditi osobe koje su i najkompetentnije za određeno područje, odnosno, radile su na izradi dokumenata koji se stavljaju na savjetovanje. Svaka uprava (ili bilo koja niža ustrojbena jedinica koju smatrate relevantnom) trebala bi imati bar 3-4 moderatora. Od moderatora se ne očekuje poznavanje cijelog sustava, ali razina znanja na njihovom području rada (sama savjetovanja) trebala bi biti vrlo visoka.
Odobravatelj
Kako sam naziv ove uloge govori, odobravatelji su osobe koje odobravaju objavu savjetovanja, svih popratnih materijala te izvješća. Ova uloga zahtjeva najnižu razinu znanja, ali, s druge strane, zahtjeva visoku razinu odgovornosti. Kako većina ministarstava funkcionira na način da su pomoćnici ministara ujedno i na čelu uprava, predviđeno je da upravo oni budu odobravatelji. Neovisno o tome, ukoliko u Vašoj instituciji postoje i druge osobe koje imaju ovlasti javno objavljivati dokumente institucije (poput odjela za odnose s javnošću, članova kabineta...) tu ulogu mogu vršiti i te osobe.
Slika 1
Slijed procesa u aplikaciji1
1Osnovna podjela.
Graf 1
Tablica 1
Ministarstva
Ministarstva
Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije
Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Ministarstvo financija
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova EU
Ministarstvo gospodarstva
Ministarstvo turizma i sporta
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine
Ministarstvo unutarnjih poslova
Ministarstvo hrvatskih branitelja
Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
Ministarstvo kulture i medija
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
Ministarstvo demografije i useljeništva
Ministarstvo obrane
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva
Ministarstvo zdravstva
Vladini uredi i tijela
Vladini uredi i tijela
Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina
Ured za opće poslove Hrvatskog sabora i Vlade Republike Hrvatske
Ured za udruge
Ured za ravnopravnost spolova
Ured za zakonodavstvo
Savjet za nacionalne manjine
Državne upravne organizacije
Državne upravne organizacije
Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Dokument za vježbanje
MPUDT, UZZ
Zagreb, 2024
Komentirate u ime: MINISTARSTVO HRVATSKIH BRANITELJA
Osnovna pravila
Nakon kreiranja Vaše institucije u bazi podataka i davanja administratorskih ovlasti administratoru, Vaša institucija samostalno nastavlja s radom na način da taj administrator može dodjeljivati različite ovlasti/uloge svim ostalim osobama unutar Vaše institucije. Broj administratora, moderatora i odobravatelja nije ograničen. Bitno je naglasiti kako ipak postoje određena pravila kojih bi se bilo poželjno pridržavati:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO HRVATSKIH BRANITELJA
Administrator
Administratori su osobe zadužene za funkcioniranje cijelog sustava u Vašoj instituciji. Radi toga pretpostavljamo kako ovu ulogu neće imati velik broj korisnika, ali je ipak potrebno osigurati dovoljne kapacitete u slučaju bolovanja ili odsustva s posla iz nekog drugog razloga. Najbolje bi bilo imenovati 3-4 osobe koje će vršiti ovu funkciju. Administratori bi najtemeljitije trebali proučiti aplikaciju jer su oni prvi izvor informacija ostalim korisnicima unutar Vaše institucije i pokreću sve predmete, a kako je riječ o savjetovanjima, dobra praksa bi bila imenovati kao administratore i koordinatore za savjetovanje te procjenu učinaka propisa.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO HRVATSKIH BRANITELJA
Moderator
Uloga moderatora bi trebala uključiti znatno veći broj korisnika. Administrator bi trebao samo pokrenuti određeni predmet dok bi moderatori otvarali pojedinačna savjetovanja, odgovarali na komentare i kreirali izvješća. To znači da bi na samim savjetovanjima trebale raditi osobe koje su i najkompetentnije za određeno područje, odnosno, radile su na izradi dokumenata koji se stavljaju na savjetovanje. Svaka uprava (ili bilo koja niža ustrojbena jedinica koju smatrate relevantnom) trebala bi imati bar 3-4 moderatora. Od moderatora se ne očekuje poznavanje cijelog sustava, ali razina znanja na njihovom području rada (sama savjetovanja) trebala bi biti vrlo visoka.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO HRVATSKIH BRANITELJA
Odobravatelj
Kako sam naziv ove uloge govori, odobravatelji su osobe koje odobravaju objavu savjetovanja, svih popratnih materijala te izvješća. Ova uloga zahtjeva najnižu razinu znanja, ali, s druge strane, zahtjeva visoku razinu odgovornosti. Kako većina ministarstava funkcionira na način da su pomoćnici ministara ujedno i na čelu uprava, predviđeno je da upravo oni budu odobravatelji. Neovisno o tome, ukoliko u Vašoj instituciji postoje i druge osobe koje imaju ovlasti javno objavljivati dokumente institucije (poput odjela za odnose s javnošću, članova kabineta...) tu ulogu mogu vršiti i te osobe.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO HRVATSKIH BRANITELJA
Slika 1
Slijed procesa u aplikaciji 1
1 Osnovna podjela.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO HRVATSKIH BRANITELJA
Graf 1
Komentirate u ime: MINISTARSTVO HRVATSKIH BRANITELJA
Tablica 1
Komentirate u ime: MINISTARSTVO HRVATSKIH BRANITELJA
Ministarstva
Ministarstva
Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije
Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Ministarstvo financija
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova EU
Ministarstvo gospodarstva
Ministarstvo turizma i sporta
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine
Ministarstvo unutarnjih poslova
Ministarstvo hrvatskih branitelja
Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
Ministarstvo kulture i medija
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
Ministarstvo demografije i useljeništva
Ministarstvo obrane
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva
Ministarstvo zdravstva
Komentirate u ime: MINISTARSTVO HRVATSKIH BRANITELJA
Vladini uredi i tijela
Vladini uredi i tijela
Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina
Ured za opće poslove Hrvatskog sabora i Vlade Republike Hrvatske
Ured za udruge
Ured za ravnopravnost spolova
Ured za zakonodavstvo
Savjet za nacionalne manjine
Komentirate u ime: MINISTARSTVO HRVATSKIH BRANITELJA
Državne upravne organizacije
Državne upravne organizacije
Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Državni hidrometeorološki zavod
Središnji državni ured za središnju javnu nabavu
Državni zavod za intelektualno vlasništvo
Hrvatska vatrogasna zajednica
Državni zavod za mjeriteljstvo
Državna geodetska uprava
Državni zavod za statistiku
Državni inspektorat
Komentirate u ime: MINISTARSTVO HRVATSKIH BRANITELJA