Nakon kreiranja Vaše institucije u bazi podataka i davanja administratorskih ovlasti administratoru, Vaša institucija samostalno nastavlja s radom na način da taj administrator može dodjeljivati različite ovlasti/uloge svim ostalim osobama unutar Vaše institucije. Broj administratora, moderatora i odobravatelja nije ograničen. Bitno je naglasiti kako ipak postoje određena pravila kojih bi se bilo poželjno pridržavati:
Administrator
Administratori su osobe zadužene za funkcioniranje cijelog sustava u Vašoj instituciji. Radi toga pretpostavljamo kako ovu ulogu neće imati velik broj korisnika, ali je ipak potrebno osigurati dovoljne kapacitete u slučaju bolovanja ili odsustva s posla iz nekog drugog razloga. Najbolje bi bilo imenovati 3-4 osobe koje će vršiti ovu funkciju. Administratori bi najtemeljitije trebali proučiti aplikaciju jer su oni prvi izvor informacija ostalim korisnicima unutar Vaše institucije i pokreću sve predmete, a kako je riječ o savjetovanjima, dobra praksa bi bila imenovati kao administratore i koordinatore za savjetovanje te procjenu učinaka propisa.
Moderator
Uloga moderatora bi trebala uključiti znatno veći broj korisnika. Administrator bi trebao samo pokrenuti određeni predmet dok bi moderatori otvarali pojedinačna savjetovanja, odgovarali na komentare i kreirali izvješća. To znači da bi na samim savjetovanjima trebale raditi osobe koje su i najkompetentnije za određeno područje, odnosno, radile su na izradi dokumenata koji se stavljaju na savjetovanje. Svaka uprava (ili bilo koja niža ustrojbena jedinica koju smatrate relevantnom) trebala bi imati bar 3-4 moderatora. Od moderatora se ne očekuje poznavanje cijelog sustava, ali razina znanja na njihovom području rada (sama savjetovanja) trebala bi biti vrlo visoka.
Odobravatelj
Kako sam naziv ove uloge govori, odobravatelji su osobe koje odobravaju objavu savjetovanja, svih popratnih materijala te izvješća. Ova uloga zahtjeva najnižu razinu znanja, ali, s druge strane, zahtjeva visoku razinu odgovornosti. Kako većina ministarstava funkcionira na način da su pomoćnici ministara ujedno i na čelu uprava, predviđeno je da upravo oni budu odobravatelji. Neovisno o tome, ukoliko u Vašoj instituciji postoje i druge osobe koje imaju ovlasti javno objavljivati dokumente institucije (poput odjela za odnose s javnošću, članova kabineta...) tu ulogu mogu vršiti i te osobe.
Slika 1
Slijed procesa u aplikaciji
Osnovna podjela1
Graf 1
Tablica 1
Ministarstva
Ministarstva
Ministarstvo državne imovine
Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Ministarstvo financija
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova EU
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Ministarstvo turizma
Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Ministarstvo unutarnjih poslova
Ministarstvo hrvatskih branitelja
Ministarstvo uprave*
Ministarstvo kulture
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Ministarstvo obrane
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Ministarstvo poljoprivrede
Ministarstvo zdravstva
Ministarstvo pravosuđa
Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Vladini uredi i tijela
Vladini uredi i tijela
Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina
Ured za suzbijanje zlouporabe droga
Ured za udruge
Savjet za nacionalne manjine
Ured za ravnopravnost spolova*
Državne upravne organizacije
Državne upravne organizacije
Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Državni hidrometeorološki zavod
Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje
Dokument za vježbanje
SDURDD, UZZ
Zagreb, 2020
Komentirate u ime: Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti
Osnovna pravila
Nakon kreiranja Vaše institucije u bazi podataka i davanja administratorskih ovlasti administratoru, Vaša institucija samostalno nastavlja s radom na način da taj administrator može dodjeljivati različite ovlasti/uloge svim ostalim osobama unutar Vaše institucije. Broj administratora, moderatora i odobravatelja nije ograničen. Bitno je naglasiti kako ipak postoje određena pravila kojih bi se bilo poželjno pridržavati:
Komentirate u ime: Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti
Administrator
Administratori su osobe zadužene za funkcioniranje cijelog sustava u Vašoj instituciji. Radi toga pretpostavljamo kako ovu ulogu neće imati velik broj korisnika, ali je ipak potrebno osigurati dovoljne kapacitete u slučaju bolovanja ili odsustva s posla iz nekog drugog razloga. Najbolje bi bilo imenovati 3-4 osobe koje će vršiti ovu funkciju. Administratori bi najtemeljitije trebali proučiti aplikaciju jer su oni prvi izvor informacija ostalim korisnicima unutar Vaše institucije i pokreću sve predmete, a kako je riječ o savjetovanjima, dobra praksa bi bila imenovati kao administratore i koordinatore za savjetovanje te procjenu učinaka propisa.
Komentirate u ime: Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti
Moderator
Uloga moderatora bi trebala uključiti znatno veći broj korisnika. Administrator bi trebao samo pokrenuti određeni predmet dok bi moderatori otvarali pojedinačna savjetovanja, odgovarali na komentare i kreirali izvješća. To znači da bi na samim savjetovanjima trebale raditi osobe koje su i najkompetentnije za određeno područje, odnosno, radile su na izradi dokumenata koji se stavljaju na savjetovanje. Svaka uprava (ili bilo koja niža ustrojbena jedinica koju smatrate relevantnom) trebala bi imati bar 3-4 moderatora. Od moderatora se ne očekuje poznavanje cijelog sustava, ali razina znanja na njihovom području rada (sama savjetovanja) trebala bi biti vrlo visoka.
Komentirate u ime: Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti
Odobravatelj
Kako sam naziv ove uloge govori, odobravatelji su osobe koje odobravaju objavu savjetovanja, svih popratnih materijala te izvješća. Ova uloga zahtjeva najnižu razinu znanja, ali, s druge strane, zahtjeva visoku razinu odgovornosti. Kako većina ministarstava funkcionira na način da su pomoćnici ministara ujedno i na čelu uprava, predviđeno je da upravo oni budu odobravatelji. Neovisno o tome, ukoliko u Vašoj instituciji postoje i druge osobe koje imaju ovlasti javno objavljivati dokumente institucije (poput odjela za odnose s javnošću, članova kabineta...) tu ulogu mogu vršiti i te osobe.
Slika 1
Slijed procesa u aplikaciji
Osnovna podjela 1
Komentirate u ime: Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti
Graf 1
Komentirate u ime: Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti
Tablica 1
Komentirate u ime: Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti
Ministarstva
Ministarstva
Ministarstvo državne imovine
Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Ministarstvo financija
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova EU
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Ministarstvo turizma
Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Ministarstvo unutarnjih poslova
Ministarstvo hrvatskih branitelja
Ministarstvo uprave*
Ministarstvo kulture
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Ministarstvo obrane
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Ministarstvo poljoprivrede
Ministarstvo zdravstva
Ministarstvo pravosuđa
Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Komentirate u ime: Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti
Vladini uredi i tijela
Vladini uredi i tijela
Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina
Ured za suzbijanje zlouporabe droga
Ured za udruge
Savjet za nacionalne manjine
Ured za ravnopravnost spolova*
Komentirate u ime: Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti
Državne upravne organizacije
Državne upravne organizacije
Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Državni hidrometeorološki zavod
Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje
Državni zavod za intelektualno vlasništvo
Središnji državni ured za šport
Državni zavod za mjeriteljstvo
Državna geodetska uprava
Državni zavod za statistiku
Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Komentirate u ime: Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti